Reklama firmy

Sposobów promowania firmy jest wiele. Wszystko zależy od inwencji twórczej przedsiębiorcy, a także jego dyspozycyjności i środków finansowych na rozwój swojego small biznesu. Ostateczne powodzenie promocji firmy zależy od właściwie zainwestowanych nakładów pieniężnych, które niekoniecznie muszą być ogromne.

Promocję małego lub średniego przedsiębiorstwa może zapewnić reklama tradycyjna (m.in. ulotki, plakaty, lokalne media, akcje marketingowe) lub internetowa (np. SEO, adwordsy, marketing szeptany, social media). Rozgłos sprawi, że biznes danego przedsiębiorcy stanie się rozpoznawalny i zapadający w pamięć.

Reklama tradycyjna skupia się na słowie pisanym, rzeczowości, czytelności, wiarygodności i sprawdzonych schematach. Ulotki, plakaty czy reklama w lokalnych mediach przekazuje konkretne informacje, brak w niej zabiegów manipulacyjnych czy zagłębiania się w psychikę potencjalnego klienta. Składa się ze zwięzłych i konkretnych informacji, takich jak: nazwa firmy, wymienienie dostępnych usług, danych przedsiębiorstwa. Jest ona wciąż obecna i nic nie wskazuje na to, żeby wyparły ją nowocześniejsze formy reklamy.

Jednym z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów reklamy jest tzw. marketing szeptany. Polega on na nieustannym promowaniu swojego biznesu poprzez kontakty ze znajomymi i nowo poznanymi osobami. Warto wręczyć im przy okazji jakiś ślad swojej działalności w postaci wizytówki z dopracowanym logo, ulotki lub drobnego upominku. Za pomocą przekazu ustnego (dyskusji, plotki bądź opowiadaniu)można dotrzeć do konsumenta poprzez np. pozytywną rekomendację. Zadowoleni klienci będą polecać daną firmę innym, a co za tym idzie- biznes będzie się kręcił.

Skuteczną reklamą są również akcje marketingowe w postaci zorganizowanych wydarzeń masowych służących promocji marki bądź określonego produktu danej firmy. W ten tzw. event marketing wpisują się przede wszystkim pokazy, konkursy, pikniki, degustacje, happeningi i inne szeroko rozumiane zabawy.

Sieć globalna, czyli Internet zrewolucjonizował działania przedsiębiorstw, nie tylko z sektora MŚP. Marketing elektroniczny daje zdecydowanie większy zasięg niż tradycyjne formy reklamy oraz dociera do bardziej konkretnych grup docelowych. Sprawniej dociera on do klienta i ułatwia walkę z konkurencją. To odbiorca decyduje czy chce się zapoznać z daną reklamą i czy jest zainteresowany danym obszarem reklamowanej działalności. Małe i średnie przedsiębiorstwa dzięki reklamie internetowej mogą budować swój wizerunek i szerzyć jego autopromocję. Niezbędne jest stworzenie swojej wizytówki, czyli strony WWW. Aby uczynić to właściwie, należy posiadać dogłębną wiedzę na temat potrzeb potencjalnych klientów, technik projektowania stron internetowych i grafiki, marketingu czy oprogramowania. Tego rodzaju reklamę należy oddać w ręce profesjonalistów. Popularne są również inne formy reklamy internetowej: pozycjonowanie stron (tzw. promocja SEO; polega na wyświetlaniu strony internetowej o danej firmie na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce), AdWordsy (linki sponsorowane na wyświetlanie wraz z wynikami wyszukiwarki Google; tzw. promocja SEM), mailing (tania forma promocji, polegająca na wysyłaniu e-maili z biuletynami, newsletterami o firmie), wymiana linków z partnerami, fanpage na portalach społecznościowych (tzw. social media) i kampanie wirusowe (polegają na zainicjowaniu pewnej sytuacji, np. umieszczeniu śmiesznego filmu na youtubie, po czym doprowadzeniu do rozpowszechniania go przez swoich znajomych i innych użytkowników sieci; odmiana marketingu szeptanego). Warto zlecić wykonanie tego rodzaju usług profesjonalnym agencjom interaktywnym. Do plusów reklamy internetowej należą: łatwiejszy kontakt z firmą (brak opłat za połączenie telefoniczne, fax), możliwość dokonania natychmiastowej transakcji, dostęp do większej ilości szczegółów na temat samej firmy i wykonywanych przez nią usług bądź produktów. Ponadto tego rodzaju promowanie własnego przedsiębiorstwa jest zazwyczaj tańsze niż tradycyjna reklama.

Reklamy bez względu na to czy te tradycyjne, czy te internetowe, powinny spełniać swoje zadania, czyli informować i przekonywać klientów, a także przypominać o istnieniu danej firmy. Zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania reklamowe, dany właściciel przedsiębiorstwa powinien zastanowić się i zdefiniować kim będą jego potencjalni klienci, a następnie skupić się na ich potrzebach. Warto również przeanalizować konkurencję, jej mocne i słabe strony, aby później opracować plan działania swojej firmy.

Firma w 4 krokach

Podjąłeś decyzję, że od tej pory chcesz pracować na swoje konto? Na pewno zrobiłeś już więc badanie rynku. Znalazłeś niszę, w której chcesz się realizować i masz swój pomysł na biznes, który ma szansę wypalić. Przygotowałeś biznesplan i snujesz wizje dużych zysków. Z pewnością zadbałeś też o zaplecze finansowe, obecnie przecież można skorzystać z licznych form wsparcia dla małych przedsiębiorstw, wśród których są np. dotacje unijne, dotacje dla firm z urzędów pracy czy tradycyjne kredyty na firmę.

1. Rejestracja firmy w Urzędzie Gminy lub Urzędzie Miasta.

Krok pierwszy to wizyta w odpowiednim ze względu na miejsce zamieszkania urzędzie.

2. Wystąpienie o licencje i koncesje na prowadzenie działalności.

Krok drugi: nie dotyczy wszystkich. Muszą uwzględnić go tylko przedsiębiorcy, którzy wybiorą kierunek w biznesie, który wymaga szczególnych uprawnień zawodowych.

3.Pieczątka firmowa

Krok trzeci: to wyrobienie pieczątki firmowej. Jest ona niezbędna do formalnego prowadzenia zarejestrowanej działalności.

4.Konto firmowe w banku

Krok czwarty: to wizyta w banku i otworzenie rachunku bankowego przynależnego do firmy.

  • Kredyt dla firm

    Jak uzyskać korzystny kredyt?

    Niekażdy przedsiębiorca posiada odpowiednio wysoki wkład własny. W takim przypadku pomocne będą kredyty na prowadzenie biznesu.

  • Dotacje dla firm

    Skąd uzyskać dotację na założenie firmy?

    Sposobów promowania firmy jest wiele. Wszystko zależy od inwencji twórczej przedsiębiorcy, a także jego dyspozycyjności i środków finansowych na rozwój swojego small biznesu.

  • Reklama firmy

    Jak skutecznie reklamować firmę?

    Przyszli przedsiębiorcy mają szansę na uzyskanie wsparcia finansowego ze strony Unii Europejskiej lub Urzędu Pracy. W jaki sposób można uzyskać taką dotację?

  • promocja firmy w internecie

    Jak promować się w internecie?

    Internet stwarza wyjątkowo korzystne możliwości promowania firmy. Umiejętne ich wykorzystanie jest szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw.